nie tylko włókniarki – teksty

Nie piszę ostatnio zbyt wiele, ale dzięki zaproszeniom od redakcji pisma „Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej” oraz kwartalnika „Herito. Dziedzictwo, kultura, współczesność” udało mi się zrobić dwie większe wycieczki poza temat włókiennictwa.

W numerze 20/2018 „Widoku” („Odmuzealnienie”) miałam okazję zgłębić kawałek historii najsłynniejszych polskich traktorów i skomentować kreacyjny film dokumentalny „Symfonia Fabryki Ursus” w reżyserii Jaśminy Wójcik i Igora Stokfiszewskiego. Tekst „Symfonia z resztek” w całości dostępny jest tutaj.

 

Z kolei w numerze 19/2019 „Herito” („Kobiety Europy Środkowej”) w znakomitym towarzystwie znalazł się mój tekst o Marii Przedborskiej, poetce z inspekcji pracy. Jej historia nie dawała mi spokoju od bardzo dawna i  mam nadzieję, że tym samym spłaciłam symboliczny dług zaciągnięty przy pisaniu środkowych rozdziałów „Alei Włókniarek” (tekst dostępny tylko w papierze, w razie czego piszcie bezpośrednio do mnie).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s